Saturday, March 19, 2011

- redha -



ya Allah...
jika inilah dugaan yg telah KAU tetapkan untukku...
jika inilah ujian yang telah KAU suratkan untukku..
aku mohon padaMU ya Allah..
bantulah aku dalam mengharungi dugaanMu ya Allah..
tabahkan lah hatiku dalam menempuhi ujianMu ya Allah..

sesungguhya..
aku hanyalah seorang insan yang kerdil..
yang terlalu lemah tanpaMu ya Allah..
yang tidak punya apa2 tanpa bantuanMu ya Allah....

ya Allah..
adakalanya aku terlalu leka dengan nikmatMU ya Allah..
adakala aku terlalu hayal dengan segala anugerahMU ya Allah..
adakala aku terlalu alpa dengan keindahanMU ya Allah..
ampunilah aku ya Allah...
sesungguhnya......
setiap nikmat yang Kau berikan....
bisa Kau ambil semula..
ya Allah............maafkanku........='(

ya Allah...
adakalanya..
aku terlalu sedih akan dugaanMu..
adakalanya...
aku terlalu menangisi akan ujianMu..
aku takut ya Allah..
andai aku x mampu menanggung ujianMu...
maafkan aku ya Allah.....='(


ya Allah....
terima kasih atas segala ujianMu ya Allah..
kerana..setiap sesuatu yg Kau berikan kpda hambaMu..
adalah yg tebaik buatnya...
kerana aku sangat yakin padaMu ya Allah..
tidak Kau turunkan sesuatu untuk hambaMu..
melainkan tersirat kebaikan dan kebahagiaan untuknya...

ya Allah..
aku memohon agar KAU terus..
meminjamkn segala nikmat yg telah kau berikan kepadaku..
sesungguhnya aku teramat bersyukur atas kurniaanMU yang Allah..
tiada apa yg lebih membahagiakn di dunia ini..
melainkn diberikan nikmat yg tiada tolok tandingannya drpadaMU ya Allah..

ya Allah....
terima kasih ya Allah..
kerana menghadirkan insan2 yang sangat hebat buatku...
aku bersyukur mempunyai keluarga yang sntiasa membahagiakan..
ibu dan abah yg sentiasa memberikn kata2 peringatan..
yang sentiasa membimbing aku utk menjadi anak yg baek...
adik beradik yg sentiasa memceriakan..

terima kasih ya Allah..
kerana menghadirkan insan2 yg baik sbg teman rapatku..
sbg teman yg sntiasa boleh mengingatkan teman yg lain..
akan kebaikan dan keburukan...

terima kasih ya Allah..
kerana turut menghadirkan seorang insan yg sangat istimewa buatku..
seorang insan yg sentiasa memberikan kata2 semangat buatku..

ya Allah.....
tiada kata yg mampu aku huraiakn..
tiada kata yg mampu menggambarkan..
betapa aku mensyukuri nikmat MU ya Allah.....

ya Allah....
aku mohon padaMU ya ALLAH....
jangan KAU ambil semula segala nikmat Mu ini..
sungguhpun aku tahu..segala nikmat ini adalah pinjamanMU...
T__T;

No comments:

Post a Comment